sâmbătă, 19 martie 2011

Decoratiuni din turta dulce

Desi Craciunul a trecut, si acum nu ne mai gandim la braduti impodobiti ci la plaja insorita, eu am sa pun totusi reteta, pentru ca din aluatul de turta cu putina imaginatie puteti face orice figurina.

 Ingrediente:
- 650gr faina
- 200gr unt
- 200gr zahar brun
- 350gr de miere
- 2 oua mari
- 1 lingurita praf de copt
- scortisoara, cuisoare, nucsoara, un praf de piper, un praf de sare
- 1 lingurita de ghimbir



Se freaca untul cu zaharul pana devine spuma, adaugam mierea si omogenizam. Adaugam cele 2 oua si mixam, adaugam faina in care am incorporat praful de copt,scortisoara, cuisoarele pisate, nuscoara, sarea,piperul,ghimbirul si mixam pana la omogenizare. Aluatul obtinut se acopera cu folie si se da la rece cateva ore bune, de seara pana dimineata ar fi ideal, ca sa nu deveniti nerabdatori sa incepeti lucrul cu el. Sa stea la rece e important.

A doua zi, cu forte proaspete, luati aluatul, il intindeti (nu foarte gros dar nici prea subture) pe o masa tapetata cu faina, si decupati formele preferate. Noi nu am avut forme, asa ca am ne-am complicat decupand cu cutitul dupa forme de hartie scoase la imprimanta (nu va recomand decat daca aveti prea multa rabdare si timp liber :))


 Dupa ce le-ati decupat, le puneti intr-o tava tapetata cu foaie de copt si le dati la cuptor pentru 12-15 minute. Dupa coacere le scoateti pe o alta tava si le lasati la racit inainte de a lucra cu ele.

  Cat se racesc figurinele, e timpul sa facem "solutia de lipit", respectiv glazura de ornat.
 Ingrediente:
- 3 albusuri
- 600gr zahar pudra
- colorant alimentar
- bomboane colorate

Batem albusurile cu zaharul pana se obtine o spuma tare si lipicioasa.
O punem intr-o punga cu gaura la un capat, sau intr-un aparat de spritat si incepem ornatul.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu